Forum

آگاه‌سازی‌ها
پاک‌کردن همه

معمای زندانی!

1 ارسال ها
1 کاربران
0 Likes
1,715 نمایش‌
Amir
 Amir
(@amir)
عضو Admin
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 147
شروع کننده موضوع  

به لطف دوستانی که این گروه «کتاب های دوست داشتنی ام» را راه انداختن، وسوسه شدم یه سری از نوشته های زیر خاکی ام رو پیدا کنم و این ها رو اینجا به اشتراک بگذارم، بدون تغییر و تحریف و غیره و غیره.

در دوره ی کارشناسی ارشد با نظریه بازی ها بودم که با پدرش آشنا شدم: جان فون نویمان! او پدر کامپیوترهای جدید و همچنین یکی از عموهای بمب اتمی بود! او یکی از بزرگ ترین مغزهای قرن بیستم و همان کسی است که که هوشمندی اش در کلاس درس پولیا را به وحشت می انداخت. پرانتز: پولیا ریاضیدانی بزرگ و یکی از بهترین معلمان قرن بیستم بوده است. پس نام جان فون نویمان روی جلد یک کتاب کافی است تا مرا وسوسه به خرید آن کتاب کند. کتابی که امروز معرفی می کنم نشان می دهد که من نتوانسته ام بر وسوسه ام غلبه کنم. خوشبختانه از این موضوع ناراحت نیستم.

نام؟ معمای زندانی؛ نظریه بازی ، جان فون نویمان و قضیه بمب اتمی

355 صفحه کتاب کمی برای خواننده عادی طولانی است. پرانتز: آیا چنین موجودی (خواننده عادی) وجود دارد؟!

نگران نباشید. کتاب لایه های فراوانی دارد که مستقل از یکدیگر قابل پی گیری اند. پس اگر به نظریه ی بازی ها، چگونگی شکل گیری آن و یکی از معروف ترین معماهای آن علاقه مندید می توانید از هر جایی از کتاب که به آن می پردازد شروع کنید، سپس جای بعدی را پیدا کنید و سپس...اگر به زندگی فون نویمان علاقه مندید (که حتما باید باشید!) می توانید...

نویسنده؟ ویلیام پاندستون

از نویسنده همین قدر می دانم که دوبار نامزد جایزه ی پولیتزر شده است. ولی به نظر نمی رسد که کار آنها به ازدواج ختم شده باشد! اگر چه همچنان که معمای زندانی نشان می دهد هنوز شانس دارد.

مترجم؟ عباس علی کتیرایی

در کتاب کمتر با جمله ای روبرو شدم که ترجمه ی آن مرا اذیت کند. مجبور بودم بعضی جاها رو دوبار بخوانم یا کمی بیشتر مکث کنم. اما این به محتوای کتاب برمی گردد نه ترجمه ی آن.

از کجا بخرم؟ انتشارات مازیار.

قیمت؟ قیمت به اندازی یه ردبول! (راستش الان نمی دونم قیمت ردبول چنده ولی بعدی می دونم از این کتاب ارزون تر باشه!)

چرا بخوانم؟ جان فون نویمان را نمی شناسید؟!!!!!!

 


   
نقل‌قول