Forum

آگاه‌سازی‌ها
پاک‌کردن همه

ریاضیات چیست؟

1 ارسال ها
1 کاربران
0 Likes
1,786 نمایش‌
Amir
 Amir
(@amir)
عضو Admin
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 147
شروع کننده موضوع  

راستش هیچ وقت نفهمدیم* منظور از اینکه فلان کتاب «کلاسیک» است چیست. ولی فکر می کنم با هر تعریفی که دارد، باید کتاب «ریاضیات چیست؟» را شامل شود.

599 صفحه!!! راستش می خواستم تعداد بیشتری علامت تعجب بگذارم. ولی بعدش با خودم گفتم ببین کتاب ریاضی عمومی حدود 1000 صفحه، کتاب جبر حدود 700 صفحه، توپولوژی 800 تا، هندسه خدا می دونه...آخرش هم کسی نمی فهمه ریاضی چیه!!!! پس برای کتابی که همه ی اون مباحث رو داره و به شکلی داره که آدم می فهمه چی به چیه، 599 صفحه زیاد نیست. تازه قرار نیست خواننده از اول تا آخر کتاب رو صفحه به صفحه بخونه. به جاش، وقتی داشت توپولوژی می خوند و احساس کرد آخرش هم نفهمید موضوع این 2000 تا قضیه چیه، می تونه 30، 40 صفحه ای که تو این کتاب به توپولوژی اختصاص داده شده رو بخونه. یا وقتی داشت جبر می خوند و ...

نویسنده: ریچارد کورانت، هربرت رابینز

کورانت چنان ریاضی دان بزرگی بود که هم اکنون نام یکی از معروف ترین موسسه های تحقیقی ریاضی کورانت است. شنیده ها حاکی از این است که نویسنده دوم زاییده تخیل کورانت است!! راست و دروغش با آنها که می گویند، ما که فقط می شنویم!

مترجم: سیامک کاظمی

سیامک یکی از بهترین مترجمان کتاب ریاضی در ایران است. او این کتاب را به مناسبت سال جهانی ریاضیات ترجمه کرده است. (کی می دونه سال جهانی ریاضیات کی بود اصلا!!)

از کجا بخرم؟

نشر نی. اگه هنوز سر جاش باشه پیدا کردنش نباید سخت باشه.

قیمت.

به اندازه ی یه پیتزا مارگاریتا (شاید هم ارزون تر)

چرا بخوانم؟

به خاطر اینشتین که گفته «این کتاب بیان روشنی از مفاهیم و روشهای اساسی در تمام عرصه ریاضیات است.» (راستش عرصه ریاضیات الان خیلی گسترده تره، ولی خوب این کتاب هنوز جواب می ده)

*این معرفی رو چند سال پیش نوشتم و به جز قسمت «هیچ وقت نفهمیدم» اون که همیشه درسته ، باقی اطلاعات اشاره شده مثل قیمت کتاب ممکنه الان دیگه درست نباشه!


   
نقل‌قول