Forum

آگاه‌سازی‌ها
پاک‌کردن همه

توپولوژی شهودی

1 ارسال ها
1 کاربران
0 Likes
1,805 نمایش‌
Amir
 Amir
(@amir)
عضو Admin
عضو شده: 6 سال قبل
ارسال‌: 147
شروع کننده موضوع  

راستش خیلی بچه تر بودم که این کتاب رو خوندم. یادمه مغزم رو ترکوند در همون صفحه ی اول کتاب. حالا چرا الان دارم معرفی اش می کنم. علاوه بر خود کتاب می خواهم یه لینکی هم بدم به یکی از بهترین سوال و جواب هایی که روی نسخه ی قدیمی سایت انجام گرفت و در اون به این کتاب ارجاع داده شده بود. اول کتاب.

توپولوژی شهودی

روی عکس کتاب که کلیک کنید به محل خرید راهنمایی می شوید. در آنجا می توانید مقدمه ی خود مولف را هم بخوانید. مترجم کتاب، ارشک حمیدی هم که یکی از بهترین و شناخته شده ترین مترجم کتاب های ریاضی در ایران است. کتاب از یک مجموعه فوق العاده از انجمن ریاضیات آمریکاست. حالا که خیالتون راحت شد کتاب از همه  لحاظ مو لای درزش نمی ره می تونم مساله اول کتاب رو که مغز من رو ترکوند معرفی کنم و امیداورم باشم که اون همون اندازه که من رو کنجاو و به ادامه ی خوندن باقی 99 صفحه ی کتاب قانع کرد، شما را هم قانع بکند.

فرض کنید هر کدوم از حلقه های شکل زیر اینطوری درست شده که شما انگشت شست رو به انگشت اشاره چسانده اید و آنها را به هم قلاب کرده اید. فرض کنید که بدنتون انعطاف پذیر است در حد خدا. بدون اینکه انگشت شست رو از اشاره جدا کنید، بدون اینکه هیچ قسمتی از بدنتون رو قیچی کنید و بدون اینکه از چسب و این چیزها استفاده کنید، فقط با انعطاف بدنی عالی تون، دست ها تون رو از هم جدا کنید. (از شکل آ به شکل ب)


کتاب 100 صفحه بیشتر نیست و همین طوری شما رو مساله به مساله دیوانه می کنه. یه جورهایی 100 صفحه هم نیست چون چند صفحه ی آخر که راه حال هاست، که صفحه حساب نمی شن!

حالا که خیالم راحت شد شما کتاب رو می خرید برم سراغ اون سوال و جواب عالی که به این کتاب ارجاع داده.

عنوان سوال هست: برش نوار موبیوس

اگه می پرسین «ها، چی، برش؟ نوار موبیوس؟» بر شما لازم و واجب است که هم کتاب را بخوایند و هم سوال و جواب مورد اشاره را.


   
نقل‌قول