تصویر پروفایل

مریم عادلی ساردوآفلاین

  • 0

    نوشته‌ها

  • 0

    نظرات

  • نویسنده
    نوشته ها
  • #13738
    مریم عادلی ساردو
    مشارکت کننده

    ممنون دکتر اصغری عزیز عالی بود.من برای این که نسبت به فضای چهاربعدی حس بیش‌تری پیدا کنم یه جستجویی کردم:اینجا را ببینید.

     

  • #13689
    مریم عادلی ساردو
    مشارکت کننده

    این مساله را به دانش آموزانی دادم که دارن میرن نهم. با توجه به کتاب های درسی اونا جبر خوبی خوندن اعداد رادیکالی را خوب می شناسن و قضیه فیثاغورس را می دونن.

    راه حل های بچه ها(هنوز ادامه دارد…) دو دسته است:

    1. اونایی که جریان را کلا هندسی می بینن… این گروه تا حالا کار خاصی نکردن
    2. با مثال کار می کنن یعنی عدد پی را 3/14 می گیرند یه عدد برای مساحت می گیرند با توجه به اینها تلاش می کنن شعاع دایره و قطر مربع را پیدا کنن هنوز کارشون ادامه داره… امیدوارم با کمک این مساله درک کنند که عدد پی 3/14 نیست!
  • #13669
    مریم عادلی ساردو
    مشارکت کننده

    من کتاب را از کتابخانه خانه ریاضیات امانت گرفتم شروعش کردم …

  • #13668
    مریم عادلی ساردو
    مشارکت کننده

    به نظر میرسه تکرار شدن در این داستان ها موضوع جالب توجه ای هست. من این کتاب را ندیدم نمی دونم تکرارشدن چطوری اتفاق می افتد.

    ولی اگر تکرار این طور باشد که یه جریان ثابتی وجود دارد و اعداد هست که دارن تغییر می کنن توجه بچه ها به این تغییر اعداد جلب میشه

    من خودم زمانی که کتاب”ماجرای شیری که غمگین بود”(انتشارات کانون) را برای بچه ها می خوندم متوجه این موضوع شدم.

    در این داستان شیر تک و تنهاست و دنبال اینه که تنهاییش تموم بشه. بعد در یک روند تکراری به تعداد دوستانش اضافه میشه

    پیدا کردن دوست تا عدد 3 و 4 برای بچه ها جدید و جالبه ولی از اونجا به بعد چون این روند ثابته بچه ها توجه شان میره روی تغییر اعداد

     

     

  • #13665
    مریم عادلی ساردو
    مشارکت کننده

    عالی بود!من که دارم روی آدم‌های مختلف اصل را امتحان می کنم!

    من می خوام بر اساس این مقاله برای دانش آموزان ششم خانه ریاضیات بازی طراحی کنم.

    چیزی که به ذهن خودم رسیده اینه که یکی از اعضای گروه بره پای تابلو و به بقیه اعضا عبارت حسابی را با پرانتز بدم. بعد ازشون بخوام که عبارت را بدون پرانتز طوری بخونن که همگروهی پای تابلو محاسبه را بر اساس پرانتز درست انجام بده

    اگه پیشنهاد دارین بهم بگین ممنون

  • #13629
    مریم عادلی ساردو
    مشارکت کننده

    یکی از معلمان خانه ریاضیات، برای مشکلی که در تعریف توان هست گفت این کار را کرده که از اول در تعریف توان عدد یک را نوشته به نظرم این کار یه جایش مشکل داره ولی نمی دونم کدوم قسمتش

    من خودم برای مشکل فاکتورگیری که شراره گفت عدد یک را کنار x می نوشتم این طوری بود که بچه ها از جواب من قانع می شدند و می پذیرفتند.  ولی بعدا وقتی خودشون حل می کردند همون اشتباه را تکرار می کردند

  • #13624
    مریم عادلی ساردو
    مشارکت کننده

    من یه سوال دارم!

    الان می تونیم بگیم اون مساله محیط  ذوزنقه ویکی نوشت 3 یک اتود هست؟ حداقل طراحش احتمالا همین هدف را داشته ولی موفق نبوده و احساسات منفی دانش آموزان را نسبت به ریاضی بیشتر کرده و یه جورایی یه اتود پوچ هست.

  • #13621
    مریم عادلی ساردو
    مشارکت کننده

    یه فعالیت هم صفحه 108 کتاب ریاضی نهم هست درباره خرید دو خط اشتراک اینترنت که خیلی شبیه همین اجاره قایق است که به نظر من از قایق بهتره چون یه جورایی مساله بچه هاست! با نویسنده موافقم که این فعالیت ها بچه ها را خوب جذب میکنه و براشون ملموسه.

  • #13619
    مریم عادلی ساردو
    مشارکت کننده

    مشابه تمرین یافتن عبارتی برای محیط ذوذنقه، کاردرکلاس صفحه 123 ریاضی نهم است. یه تمرین دیگه در ریاضی نهم هست (تمرین 2 صفحه 85) که شاید بشه تو همین دسته قرارش داد. دانش آموزان معمولا در مواجه باید با این تمرین ها، گیج می شن. وقتی میگی باید چکار کنی، میگن: چه مسخره! البته وقتی من می پرسم کجاش مسخره است معمولا میگن: خب چه کاریه! توضیح بیشتری نمیدن

    من خودم بعد از سال اول تدریس نهم، در دوسال بعدی اصلا اینها را سرکلاس حل نمی کردم. حل آماده را به بچه ها میدادم تا خدای نکرده تو امتحان نهایی بیاد! البته هیچوقت هم تو امتحان نهایی ندیدم.

  • #13615
    مریم عادلی ساردو
    مشارکت کننده

    ممنون که این گروه را راه انداختین امیدوارم بفهم اتود چی هست!

    دکتر اصغری عزیز میشه لطفا نشانی های الکترونیکی را با استفاده از قابلیت جستار یه جوری بذارین آدم با کلیک بره تو اون سایت(نمی دونم اسم این قابلیت چی هست)

    چون من فقط رو گوشیم فیلتر شکن دارم و ظاهرا این سایت که گذاشتین بدون فیلترشکن باز نمیشه، بعد من کپی کردن آدرس در گوشی را بلد نیستم! یه کمی سخت آدرس باز کردم ولی بالاخره باز کردم. ممنون

  • #13626
    مریم عادلی ساردو
    مشارکت کننده

    سلام با روش جبری رادیکال دو پی به دست آوردین؟

  • #13623
    مریم عادلی ساردو
    مشارکت کننده

    چشم حتما موافقم

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 19)

دوستان

تصویر پروفایل
Behzad
@behzad
تصویر پروفایل
zohre pandi
@zohrepandi
تصویر پروفایل
sahar
@sahar
تصویر پروفایل
kianoosh
@kianoosh
تصویر پروفایل
athar fi
@athar

گروه‌ها

Media

Photos
Videos
Audios
Files
Sorry, no items found.

روز تولد مریم (۲۲ اردیبهشت)، روز دوستی ریاضی

در تماس باشید

لطفا ما را از فعالیت های خود برای روز دوستی ریاضی آگاه کنید.

Sending

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account