تصویر پروفایل

kianooshآفلاین

  • 0

    نوشته‌ها

  • 3

    نظرات

  • نویسنده
    نوشته ها
  • #14977
    kianoosh
    سرپرست

    مرسی دکتر اصغری عزیز. شما بهترینی!

  • #14900
    kianoosh
    سرپرست

    مرسی دکتر اصغری برای نظرتون.

    راستش قصدم این بود که به طور کلی بچه ها به این ماجرا فکر کنن که ضلع داشته باشن برای شروع بهتره یا زاویه، و این تفکر رو با اینکه کدوم شروع کننده باشه خواستم القا کنم. نتیجه ماجرا شاید این باشه که فرقی نمی کنه اما فکر کردن به همین هم حدس می زنم ارزشمند باشه.

    در مورد مکان هندسی، روش قبلی که در چندتا پست قبلی توضیح دادم کلا در فکرم مکان هندسی بوده، مثلا شما با داشتن یک ضلع چندتا مثلث می تونید رسم کنید، در جواب این سوال کاندیدهای نقطه ی سوم مطرح هستند، وقتی یک ضلع دیگر بدهم این کاندیدها کاهش پیدا می کنن و به همین ترتیب می ریم جلو تا کاندید ها کمتر و کمتر بشن (به صورت کلی).

    سعی کردم ایده مکان هندسی و تبادل دانش آموزان در رسم(روش رسم پشت تلفن که گفتید) ترکیب بشه، این هدف اصلیم بود. قبل از اینکه به صورت رسمی بگم حتما در موردش کار می کنم.

    در مورد ایده نظریه بازی ها هیچ فکری نداشتم. خوشحالم که اتفاق پیش بینی نشده خوبی در کنارش افتاد.

    امروز برای چهارمین کلاس هفتم که دارم هم این بازی رو اجرا کردم. نکته ای که امروز پیش اومد برام جالب بود و بهش فکر نکرده بودم، بچه ها می گفتن الگو پیدا کردیم و الگو نامساوی مثلث و اینکه ضلع روبه رو به زاویه بزرگتر، از ضلع روبه رو به زاویه کوچکتر ، بزرگتر است. و قبلا کسی بهشون اینا رو درس نداده بود. این هم برام جالب بود.

  • #14897
    kianoosh
    سرپرست

    خیلی خوشحال میشم نظراتتون رو بگید و فکر می کنید ایراد این کار چی بوده و چطور بهتر میشه؟ بسیار ممنون.

  • #14883
    kianoosh
    سرپرست

    منم یک قیاس جالب به ذهنم اومد. این رو هما برام تعریف کرده. معلمی بود که تابع ثابت رو اینطوری درس می داد: می گفت تابع ثابت مثل کعبه هست… همه مسلمان ها به سمت کعبه نماز می خونن. گذشته از اینکه در تدریس وارد کردن عقاید کار درستی نیست، اما اینکه چه بدفهمی تولید می شه مدتی ذهنمو مشغول کرده تا اینکه این پست رو امروز دیدم. به نظرم حتی مجموعه تمام مسلمان های شیعه ۱۲ امامی هم مجموعه خوش تعریفی نیست. یکبار به صورت عمیق مجموعه هایی که به کمک اشیا فیزیکی می سازیم و مجموعه های ریاضی رو با هم مقایسه می کردم و متوجه شدم در آموزش اینکه مثلا مجموعه هارو به کمک اشیا داخل کیسه معرفی کنیم خیلی بدفهمی داره، مثلا اینکه از یک کیسه دارای ۵ کتاب، ۲ کتاب بر می داریم. در دنیای ما مجموعه اولیه از بین میره اما در ریاضی مجموعه اول هنوز ۵ عضو داره. ( البته شاید فکرم خیلی افراطی باشه!)

    به نظر شما این نحوه آموزش تابع ثابت چه بدفهمی داره؟ ( اگر به نظرتون نداره دلیلش چیه؟)

  • #14875
    kianoosh
    سرپرست

    مرسی دکتر اصغری برای توضیحاتتون. خیلی خیلی ممنون.

  • #14822
    kianoosh
    سرپرست

    [iframe scrolling=”no” title=”9gon” src=”https://www.geogebra.org/material/iframe/id/mqtwqghu/width/1353/height/524/border/888888/sfsb/true/smb/false/stb/false/stbh/false/ai/false/asb/false/sri/true/rc/false/ld/false/sdz/false/ctl/false” width=”1353px” height=”524px” style=”border:0px;”> ]

  • #14750
    kianoosh
    سرپرست

    [iframe scrolling=”no” title=”8gon” src=”https://www.geogebra.org/material/iframe/id/wgkppypx/width/829/height/581/border/888888/sfsb/true/smb/false/stb/false/stbh/false/ai/false/asb/false/sri/true/rc/false/ld/false/sdz/false/ctl/false” width=”829px” height=”581px” style=”border:0px;”> ]

  • #14705
    kianoosh
    سرپرست

    [iframe scrolling=”no” title=”7Gon” src=”https://www.geogebra.org/material/iframe/id/vsadrz8q/width/1130/height/709/border/888888/sfsb/true/smb/false/stb/false/stbh/false/ai/false/asb/false/sri/true/rc/false/ld/false/sdz/false/ctl/false” width=”1130px” height=”709px” style=”border:0px;”> ]

  • #14696
    kianoosh
    سرپرست

    [iframe scrolling=”no” title=”6GON” src=”https://www.geogebra.org/material/iframe/id/hnucznta/width/724/height/631/border/888888/sfsb/true/smb/false/stb/false/stbh/false/ai/false/asb/false/sri/true/rc/false/ld/false/sdz/false/ctl/false” width=”724px” height=”631px” style=”border:0px;”> ]

  • #14667
    kianoosh
    سرپرست

    برای رسم ابتدا پرگار را به اندازه‌ی دلخواه باز کنید و تا آخر مراحل آن را تغییر ندهید.

    [iframe scrolling=”no” title=”5gon” src=”https://www.geogebra.org/material/iframe/id/hvtgkevz/width/1137/height/627/border/888888/sfsb/true/smb/false/stb/false/stbh/false/ai/false/asb/false/sri/true/rc/false/ld/false/sdz/false/ctl/false” width=”1137px” height=”627px” style=”border:0px;”> ]

  • #14663
    kianoosh
    سرپرست

    [iframe scrolling=”no” title=”4gon” src=”https://www.geogebra.org/material/iframe/id/qw9vynj7/width/1099/height/575/border/888888/sfsb/true/smb/false/stb/false/stbh/false/ai/false/asb/false/sri/true/rc/false/ld/false/sdz/false/ctl/false” width=”1099px” height=”575px” style=”border:0px;”> ]

  • #14662
    kianoosh
    سرپرست

    [iframe scrolling=”no” title=”3gon” src=”https://www.geogebra.org/material/iframe/id/jpuckxwk/width/989/height/587/border/888888/sfsb/true/smb/false/stb/false/stbh/false/ai/false/asb/false/sri/true/rc/false/ld/false/sdz/false/ctl/false” width=”989px” height=”587px” style=”border:0px;”> ]

  • #14624
    kianoosh
    سرپرست

    [iframe scrolling=”no” title=”doubling cube” src=”https://www.geogebra.org/material/iframe/id/uttadyzp/width/1055/height/685/border/888888/sfsb/true/smb/false/stb/false/stbh/false/ai/false/asb/false/sri/true/rc/false/ld/false/sdz/false/ctl/false” width=”1055px” height=”685px” style=”border:0px;”> ]

  • #14554
    kianoosh
    سرپرست

    خیلی ممنون از راهنماییتون.

  • #14552
    kianoosh
    سرپرست

    این روش بسیار فوق‌العاده هست و من شخصا خودم توجیه شدم! اما فقط یه موضوع به ذهنم اومد اونم اینه که من وقتی به هفتما اینو بگم ( که یه بار گفتم) هنوز وارد جبر یعنی متغیرها نشدم. فقط دارم با عدد صحیح کار می کنم… قبلا یکبار یک در نظر می گرفتم و یکبار صفر و در محاسبات به عهده بچه ها گذاشتم که کدوم بهتره باشه… البته کار سختیه….

    حالا فکر می کنید اینکارو چطور فقط با عدد صحیح انجام بدیم؟ یا اینکه فکر می کنید باید صبر کنیم و وقتی یکم جبر گفتیم اینو اونجا توجیه کنیم؟

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 45)

دوستان

گروه‌ها

Media

Photos
Videos
Audios
Files
Sorry, no items found.

روز تولد مریم (۲۲ اردیبهشت)، روز دوستی ریاضی

در تماس باشید

لطفا ما را از فعالیت های خود برای روز دوستی ریاضی آگاه کنید.

Sending

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account